lördag 11 juni 2011

6-dagar att trimma kroppen

Det är snart dags att springa Karlstad Stadslopp och förberedelserna inför den kommer vara obefintlig.

Vad sägs om det här upplägget:

2011-06-17 (16:45): Landar på Kastrup efter att ha varit i Minneapolis för möte med Project Management Office-teamet och min nya chef.

2011-06-17 (22:38): Tar natt-tåget till Stockholm

2011-06-18 (08:29): Tar tåget till Karlstad

2011-06-18 (11:30) : Anländer till Karlstad

Borde vara hyfsat utvilad

Veckan som har varit har det inte blivit mycket löpning, mest kört med kruskavel.

På onsdagen så blev det första löpträning med JG och hennes försommarlöpgrupp, fokus var låg på löpstyrka. Så vi körde cirkelfys i grupper, längden på stationerna var beroende på hur fort en grupp sprang vilo-rundan (2X150m). Jag och dem andra två killarna körde en grupp, växeldrog 100 meter var på vilo-rundan. Blev två gånger vi körde den, första hade vi ett behagligt 3:58 tempo (jag avslutade sista 100) och andra blev det 3:47 tempo. Fast jag blev tvungen att dra sista 200m eftersom F hann inte ikapp, istället kom en ung tjej från andra gruppen och drog ifrån mig. Fan vilket imponerande fartökning hon hade, jag hade inte en chans att svara på det.

Allt kändes bra med foten och hälsenan efter löpningen och nästa dag.

Sen på fredagen vaknade jag upp med sån smärta i foten, helt svullen och gick knappt att gå på den. Kändes inte alls roligt, som tur så hade jag bokat massage hos JG på fredag eftermiddag. Blev 1 timmes vad- och fot-massage, fy vad hon får kämpa med mina vader och jag får andas djupt pga av smärtan. Kändes verkligen som att jag hade "lårkaka" över hela vaderna men svullnaden gick ner och idag har jag ingen smärta alls :) Kan tom knipa med tårna ordentligt :)

Körde sista passet idag innan loppet nästa helg, hade bara fokus på tekniken och det kändes bra under alla intervallerna. Kände inte av en endaste skada, så man kanske slipper åka i rullstol in i USA imorgon ;) För säkerhetsskull så blir det att resa i kompressionsstrumpor.

Tror nog att jag kommer bli sist på lördag och inte ha en chans på PB, så jag säger redan nu: Grattis Marcus till gratis-ölen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar