fredag 3 juni 2011

Göteborgsvarvet


Nu var det dags att testa hur mycket jag kunde förbättra mitt resultat från förra året. Det kändes som att det hade blivit DNS/DNF om jag inte hade bytt skor i sista sekund. Min hälsena mådde inte bra när jag klev av tåget och gick till hotellet för att njuta lite innan vi skulle gå till nummerlappsutdelningen.


Väl framme så kände jag att något drastiskt var tvungen att göras så det blev att titta på skor, nog för att jag visste vilka som borde vara bästa alternativet. Så testade jag ett par Tarther och kände inget tryck mot hälsenan, inköpet var ett faktum. Orkar inte bry mig om att man inte ska tävla i ett par oanvända skor, men jag var illa tvungen. Resultatet blev: en putsning med ca24 min från förra året och det är jag nöjd med.

Började nog i lite högre tempo än vad jag hade tänkt, fick mixtra lite med löpsteget för att hitta ett sätt som inte gjorde ont. Efter säldammsbacken så sprang jag på ordentligt fram till bron.

Snabbaste km kom där (4:58)

Uppför älvsborgsbron så kände jag av hälsenan vilket var jobbigt, men jag hade fokus på nedförsdelen för där kunde jag ändra på löpsteget. Nedåt kändes det bra igen.

Hisinge-sidan var en njutning den här gången, så länge jag inte stannade för vatten.

Götaälvbron flöt fint förbi och vid 15 km så hade 1:19:49 och gjorde en snabb räkning och bestämde mig för att inte sikta mot sub1:50. Hade varit tvungen att springa på mitt absoluta max och att göra det med en krånglig hälsena var inget jag hade lust med eftersom jag ville njuta vidare.

Nånstans innan svamparna så försvann irritationen i hälsenan (fortare idag söndag borta) och jag kunde löpa mer avslappnat.

Det bästa som hände var vid 18,5 km, fick ett stort flin på läpparna och kände mig så lycklig, bar den känslan med mig in över mållinjen.

Nytt PB med råge :)




Det jag är mest förvånad över är min låga snittpuls och att mina ben mår så bra :)

Sen vill jag tacka alla underbara människor i GBGsvarvet 2011 sub 2, utan er hade jag nog förblivit en latmask.

Lite mer tankar:

Att springa med en kropp som väger 86kg är inte nått jag rekommenderar.

Missade att köra flygplanet ned för nån av broarna.

Allt över 10km skall njutas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar