söndag 3 april 2011

Långpass - känns som jag börjar komma igång

Den här veckan har mest varit rehab av fotleden, något jag borde tagit hand om för längesen.

Ca 4-5 år sedan stukade jag foten åt båda hållen samtidigt, dvs all tyngd mot vänster och sen överkompenserade till högar. Som vanligt fanns det inte läkar väska så det blev två strumpor en snusdosa för att få ett rejält tryck. Rehab eller läkarbesök blev det inte heller, så nu får jag stå mitt kast.

Notteryd-backen

På torsdag blev det ett jobbigt back-pass med löpargruppen, har nu hittat en ny kärleksbacke. Dit ska jag fler gånger :)

Blev 3 gånger upp till toppen, jag skulle nästan kunna likställa den med abborrbacken, och det gick inte fort. Det som var skönt var att det inte var hjärtat som gav upp först utan det var benen. Tappade alltid hållningen sista 100 metrarna, måste köra mer bål-träning (mer rätt att säga att börja med det igen). Max-puls var 188.

1 april

Lyckades med 2 1-april-skämt, en blev riktigt bra :)


Den andra var cykling till löpargruppen som blev reggad som löpning ;)

Långpass

Näst längsta pass jag har kört, hade kunnat bli lite längre om jag inte hade blivit nödig.

Började med att springa med M, körde hennes 7+1 min i 11,6 km och sen sprang jag ut till hissön. Glömmer alltid bort att den där lilla ön är BACKIG!!!

Sen sprang jag vidare ut mot evedal för att sen försöka ta mig hem utan göra en Gunde Svan.

Totalt blev det 27,4 km, hade bra fart förutom sista 1,3 km. Bra fart för att jag har varit sjuk men ingen fart jag hade varit nöjd med innan vadskadan i december. Pulsen kändes ok, skulle nog ha kunnat höjt tempot lite till. Men det får bli nästa helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar